ingenreumatiker.blogg.se

En blogg om att vara som "alla andra" men att leva med reumatism som en ständig följeslagare. Att inte vilja kalla sig för en reumatiker men att ändå leva med reumatism.

Rädd att bli avslöjad

Publicerad 2015-04-20 08:23:18 i Allmänt,

Idag är en sån där dag när man måste kämpa extra mycket för att leva ett "vanligt liv". Denna morgon är kroppen verkligen seg och vill inte jobba med mig. Jag ska på en första träff med en föräldraragrupp idag. Jag älskar att träffa nya människor! Dock händer alltid samma sak. Jag tappar självförtroendet.  Jag som annars är en väldigt framåt person och bryr mig egentligen inte om vad människor som inte känner mig tycker. Jag börjar tänka samma typ av tankar varje gång. "Borde jag berätta om att jag har en reumatism under första träffen?, hur kommer dem i sånna fall ta det?, kommer dem tycka synd om mig?, om jag inte berättar kommer dem då se på mig att jag är sjuk och sitta och undrar?" 
Jag är helt enkelt livrädd för att bli avslöjad. Jag ägnar ju hela mina dagar åt att föröka dölja för andra och mig själv att jag är sjuk och har ont. 
Jag blir så less på mig själv att det är samma visa varje gång jag ska träffa nya människor. Det slutar ju ändå alltid med att när jag väl träffar dem så flyter allt på och löser sig oftas naturlig. Alla som känner mig väl säger alltid att dem inte ens tänker på att jag är sjuk. Det är en av det finaste sakerna man kan säga till mig. Då känner jag att jag har lyckats med det jag vill. Jag vill ha det så för inget blir bättre av att jag blir påminnd av andra eller mig själv att jag har ont. Att tänka på smärtan är lika med att öka smärtan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela